Draaiboek gedragsverandering
de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken
Koop Tweedehands
Koop NieuwWeb only
Ook verkrijgbaar als
Omschrijving
Er wordt van alles ingzet om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.
Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in een levendige mix van concrete voorbeelden en de nieuwste inzichten zien hoe gedragsbeïnvloeding echt werkt. Wat maakt wel en wat maakt niet een effectieve campagne, product of dienst?
Hun model, Persuasive by Design, is al in een groot aantal organisaties met succes toegepast. Dit boek is daardoor geschikt voor iedereen die wat te winnen heeft bij gezonder, veiliger, duurzamer of efficiënter gedrag.
Specificaties
- Auteur:
- Uitgever:Business Contact
- ISBN:9789047009610
- Bindwijze:Paperback
- Afmetingen:14,0 x 21,0 x 1,5 cm
- Gewicht:226 gram
- Aantal Pagina's:160
- Druk:1
- Publicatiedatum:September 2016
-
Rubriek:
Recensies
Recensies van onze lezers
Beoordeel dit boek als eerste!
Om een recensie te schrijven moet je zijn.