Doorgaan naar inhoud

De grote eeuw van Bibendum

De grote eeuw van Bibendum - Olivier Darmon, Arie van Kampen
Linnen band met stofomslag
Tweedehands vanaf 15,00

Koop Tweedehands

Amsterdam (Nederland)
Conditie: Goed Boek (en eventueel omslag) in goede staat, mogelijk kleine foutjes of gebruikssporen
1 st.
15,00
Leiden (Nederland)
Conditie: Goed Boek (en eventueel omslag) in goede staat, mogelijk kleine foutjes of gebruikssporen
1 st.
15,00
Mechelen (België)
Conditie: Goed Boek (en eventueel omslag) in goede staat, mogelijk kleine foutjes of gebruikssporen
1 st.
20,00
Levertijd: 1-2 werkdagen

Koop Nieuw

Niet nieuw beschikbaar.

Omschrijving

Bibendum, de Zonnekoning van de reclame, is honderd jaar oud. Het Michelin-mannetje. dat om 1898 in Frankrijk werd geboren, heeft een duidelijk stempel gedrukt op de ontwikkeling van de reclame. Hij geeft gestalte aan de achtereenvolgende reclamestijlen van de 20ste eeuw: van een nogal felle en strijdbare aanpak in de beginperiode tot een mildere stijl in recente tijden. Deze gedaanteverwisseling is ook zichtbaar in het uiterlijk van het personage. De onrustwekkende wegengigant is langzamerhand de geruststellende gids van de automobilist geworden. Al een eeuw lang brengen zijn talrijke verschijningen, overal ter wereld, nieuws van een onderneming die zich niet alleen met luchtbanden, maar met alle aspecten van het reisverkeer heeft beziggehouden:uitgave van wegenkaarten en reisgidsen, maar ook nummering en bewijzering van wegen.




Recensies

Gemiddelde waardering

Nog geen beoordelingen

Plaats een beoordeling

Recensies van onze lezers

Beoordeel dit boek als eerste!

Om een recensie te schrijven moet je zijn.